نشانی

در دنیایی که حتی کوچکترین چیز های بین ما می تواند تغییر ایجاد کند شادی و محبت فراتر از بدی خواهد بود.

نشانی

در دنیایی که حتی کوچکترین چیز های بین ما می تواند تغییر ایجاد کند شادی و محبت فراتر از بدی خواهد بود.

تجدید خاطرات

هفته ی پیش قرار بود یه سفر تفریحی به شمال (دریا کنار ) برم اما بدلیل مشغله ی درسی متاسفانه نتونستم از این فرصت که می تونست باعث ریسیت شدنم بشه استفاده کنم.آخرین سفرم به شمال بر می گرده به تابستان سال گذشته که سفر بسیار زیبایی بود و پر بود از تجربیات و خاطرات زیبا.

دریا کنار(برای کسایی که نرفتن):شهرک بسیار زیبایی در استان مازندران که بین دو شهر فریدونکنار و بابلسر قرار داره وچسبیده به خزرشهر.

ویلای ما ویوی بسیار زیبایی رو به دریا داشت و فاصله ی اون تا دریا 100 متر بیشتر نبود. و از توی پنجره دریا رو تا بی نهایت می دیدی و توی فکر می رفتی وقتی به خودت می یومدی چندین ساعت گذشته بود.به نظر من شمال(هرجاش) مثل بعضی شهرها که ارزش دیدن یکبار رو داره ،شمال ارزش هزارن بار دیدن رو داره و تکراری نمی شه.

برا تجدید خاطرات گذشته چند تا عکس رو برا تون می گذارم.

                  ساحل دریا کنار

                    ویلای سابق خانم گوگوش

                  نمک آبرود

                  دریا کنار

 

قانون خیانت


- من از عاشقی متنفرم دیدی میگه عاشقه و چه راحت رها میکنه. نه من از عشق بدم میاد. کی توی این عالم از همه عاشق تره بیاد تا من ثابت کنم غیر از توی کتابا عشق وجود نداره این دیگه چه صدایه ؟ این صدای کیه؟میگه ده دقیقه از حالا وقت داری تا با خالق عاشق مهربان حرف بزنی ؛چه دروغ بزرگی کی تا حالا با خدا حرف زده که من دومیش باشم کی داره منو اذیت می کنه؟            

+تو خودت منو صدا کردی باور نمی کنی وقتت داره میگذره ها!

-معلومه که نه پس چرا من نمیبینمت؟

+چون من توی قلبتم تو گفتی که کسی عاشق نیست خوب من هستم وعشقی که توی قلب شماست نماد کوچکی از عشق منه.

- من عاشق نیستم از عشق هم میترسم وهم بدم میاد

+دلیل خاصی نداره من مطمئن هستم.

-خدایا چه دلیلی بالا تر از اینکه عشقو به بازی میگیرن و به اسم عشق همه کار میکنن تازه میگن این حق ماست.

+این عشق نیست هوسیست از سر ناچاری و هر کس با عشق بازی کنه خودش نابود میشه.

- خدا، عاشقی کور وکره پس چرا آدمها عاشق میشن؟

+اونی که کور وکر میشه عاشق نیست میخواد دیونگیو امتحان کنه.

- خدا چرا آدما وقتی ازعاشقی سرد میشن فقط نفرین میکنن!

+ اشتباه محضه این تو قانون عشق من نیست.

-قانون عشق؟

+ وقتی عاشق شدی اول آرامش داری.هیچ وقت از رفتنش دلسرد نمیشی هرگز نفرینش نمیکنی...

- خدایا این امکان نداره!

+مگه شما وقتی دلی رو میشکنید عرش من از فریاد آه دل میسوزه من نفرین میکنم مگه وقتی توبه میکنی و باز بر میگردی من دلسرد میشم مگه وقتی من شما رو از خاک بیجونی به وجود آوردم با وجود اینکه می دونستم اکثر شما روی نمیارید دچار تشویش شدم

- خدایا ما آدمها اینارو نمیدونیم.

+چرا می دونید!!! اما چون عشقتون با هوس همراهه به روی خودتون نمیارید.

- خدا چرا دیروز که کلی از آدمها تو جاهای مختلف از این کره کوچیک داشتن دعا میکردن عشقشون به کسی که دوست داره نرسه دعاشون مستجاب نکردی؟

+این گناه کوچیکی نیست که بشه به راحتی از کنارش گذشت اونی که دعا می کنه به یه صورت گناه می کنه اونی که رها میکنه به یه صورت دیگه.

- وای چه طور ممکنه؟

+من دو راه به شما نشون دادم راه خوبیها راه بدیها انتخاب با شماست.اونی که به راه خوب میره من تا آخر عمرش دوسش دارم و ازش غافل نمیشم همین طور اونی که راه بد میره ،حالا تغییر توی چیه؟اونی که خوب بود میره بهشت اونی که بد بود میره جهنم انتخاب با توه این خلاف اونی که دعا میکنه پس گناه میکنه چون نمیذاره عشقش انتخاب کنه و اما اونی که رها میکنه عهد رو شکسته و من بی وفایو دوست ندارم.

-آه من از عاشقی بدم میاد همه دروغگو هستند.

+ نه من تورو از عشقی پاک بوجود آوردم تو از عشق ساخته شدی چطور ممکنه از عشق بدت بیاد؟ تو نتونستی عشقو درک کنی چون تا اسمشو آوردی گفتن برات زوده در صورتی که عشق،زمان مکان وسن خاصی لازم نداره و تاعاشق واقعی نباشی لذتشو درک نمیکنی،عشق مادر به کودک یا بر عکس نماد کوچکی از عشق من به مخلوقامه میدونی تو از چی بدت میاد تو از سر چشمۀ درو غ از خیانت بدت میاد!

-خدا خیانت یعنی عاشق به معشوق بیوفای کنه چه ربطی به دروغ داره؟

+شما آدمها وقتی دروغ میگین؛غیبت میکنین؛بیوفای و مال اندوزی میکنین همدیگرو میکشین و هر گناه دیگه ای که انجام میدین هم به خودتون هم به عشق وهم به من خیانت کردین.

- خدا پس بزار راستشو بگم من به تو خیانت کردم!من یه نفررو دوست دارم هر روز برای سلامتیش پیشت دعا می کنم اینقدر دوسش دارم که کسی به اندازۀ من دوسش نداره تا حالا بهش خیانت نکردم اینقدر دوسش دارم که دلم دیگه جا نداره هر روز پنجره رو به خاطرش باز میزارم تا ببینمش براش شعر میگمو شعر میخونم براش گل میچینم اما من نمیدونم اون کیه؟

+تو که می گفتی از عشق بدت میاد!

- آره بدم میاد،اما عشقهای که از قانون تو پیروی نکنه. تازه برای همینه که سعی برای پیدا کردنش نکردمو منتظر بودم اون یه روز پیداش بشه چون از عشق میترسیدم اما حالا با قانون عشق تو ازعشق نمیترسم.

صدای تیک تاک ساعت میاد و این یعنی دیگه صدای خدا رو نمیشنوم..............

خدا تو نزدیکی به من چون عاشقی و من احساست میکنم چون عاشقتم. من به تو قول میدم که از قانونت برای همیشه پیروی کنم،من اونو پیداش میکنم تو عاشقش کن............

منبع :به در خواست و بر گرفته از وبلاگ: http://bahane-be-bahane.blogsky.com 

 

هی چی

چند روزیه(4 روز) که دانشگاه نرفتم اونم بخاطر نیومدن استادا یا به خاطر تعطیلاتی یه که پیش اومده و فرصت بسیار خوبیه برای مطالعه و مرور دروسی که تا الان تدریس شده. تقریبا داریم به اواسط ترم می رسیم و نزدیک میان ترم هاس که توی همین میان ترم هاس که استاد بتونه دانشجوشو بشناسه و دانشجو هم خودی نشون بده اره این خیلی مهمه!!!!!!!!!!!!!!!!!

 این ترم اساتید تقریبا دارن از خجالتمون درمیان و تقریبا 50% اساتید پروژه های دادن که حسابی مشغولمون کرده و تقریبا کل هفتمون رو پر کرده و حسابی خستمون کرده. خسته نباشم! مرسی خواهش می کنم. نه بابا کاری نکردم خوبی از خودتونه. ای بابا دارم چی می گم اینم اثرات خستگی تا بیشتر قاط نزدم برم بخوابم که فردا روز بسیار خسته کننده اییه .با جمله ی زیر به خدا می سپارمتون.شبتون بخیر.البته روز اونایی هم که اینو توی روز می خونن بخیر.

(( دریا باش تا اگه کسی به سویت سنگ پرتاب کرد سنگ غرق شود نه آنکه تو متلاطم شوی.))

هالووین

هالووین یکی از جشنهای سنتی غربیان است که مراسم اون در شب 31 اکتبر(9 آبان ماه) برگزار می‌شه. دراون  شب معمولاً کودکان لباسهای عجیب و غیرمرسوم میپوشند و برای جمع‌آوری نبات و آجیل به در خونه افراد دیگر میرون. جشن هالووین بیشتر در کشورهای امریکا، ایرلند، اسکاتلند و کانادا رواج داره. این جشن رو مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی در سده 19 ام با خودشون به قاره امریکا آوردند.

یکی از نمادهای هالووین یک کدوتنبل توخالییه که به صورت ترسناکی اون رو تزیین می کنن  و با روشن کردن شمع در درون کدوتنبل به آن حالتی ترسناک می دن.

            halloween

جشن هالووین که از دوهزار سال قبل تاکنون در چنین روزی میان غربیان برگزار می‌شه، بیان کننده اعتقاد پیشینیان اونها به جهان آخرت است. آخرین روز ماه اکتبر (نهم آبان ماه) زمان برگزاری یکی از جشن‌های مذهبی در کشورهای اروپایی و آمریکایی است که به نام هالووین (Halloween) یعنی روز همه مقدسین معروف است. بنیانگذاران این جشن قوم سلتی بودند که سال‌ها پیش از میلاد مسیح در ایرلند و شمال فرانسه زندگی می‌کردن.

هالووین در کشورهایی چون ایرلند و اسکاتلند همچنان یکی از روزهای مذهبی و محترم به شمار می‌ره و با برگزاری این جشن کم‌کم به استقبال کریسمس و میلاد حضرت عیسی می‌رون.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

یه چند ماهییه الکتریسیته ی بدنم خیلی خیلی زیاد شده و غیر ممکنه به فلزی دست نزنم و جرقه نزنه.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

یه روز دوستم رو دیده بودم و می خواستم به اون دست بدم همی که می خواستیم دست بدیم یهو هر دوتا مون دستامون عقب کشیدیم  اون گفت چی تو دستت برق گرفتم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نمی دونم عامل ایجاد اون چیه ؟

اما می دونم که:

الکتریسیته ساکن حدود سال 600 قبل از میلاد توسط انسان شناخته شد و آن زمانی بود که تالس دانشمند یونانی برای اولین بار دریافت که  ماده ای به نام الکترون یا همان کهربا در اثر مالش می تواند خرده سنگ ها و اجسام سبک را جذب نماید.

همه اجسام در طبیعت از ذرات ریزی به نام اتم تشکیل یافته اند که دارای یک قسمت مرکزی به نام هسته و تعدادی الکترون است که این الکترونها به دور هسته در حال گردش می باشند.هسته از پروتون و نوترون تشکیل شده است که نوترون ها از نظر الکتریکی بدون بار یا خنثی می باشند.پروتون ها از نظر الکتریکی بار مثبت دارند و در نتیجه هسته بار مثبت دارد.الکترون ها نیز بار منفی دارند.و چون در حالت عادی تعداد الکترون ها و پروتون ها با هم برابر است پس اتم هر ماده در حالت عادی بدون بار می باشد.علت گردش الکترون ها به دور هسته نیز به خاطر وجود همین نیروی الکتریکی بین هسته و الکترون ها است.

هنگامی که یک میله شیشه ای را توسط پارچه ابریشمی مالش دهیم تعدادی الکترون از میله شیشه ای به پارچه منتقل شدهده و در نتیجه میله شیشه ای به علت از دست دادن تعدادی الکترون یا همان بارهای منفی دارای بار مثبت شده و پارچه که الکترون های میله را دریافت کرده دارای بار منفی می شوند.

اجسامی که دارای بار اکتریکی هم نوع هستند یکدیگر را دفع و اجسامی که دارای بار الکتریکی مخالف هستند یکدیگر را جذب می کنند.

 

آپ دیر دیر

دیگه انگار دچار روزمرگی شدم از شروع کلاس ها هر روز کارم شده رفتن واومدن از دانشگاه و تقریبا هیچ اتفاق قابل بیانی نمی افته بهمین خاطر دیگه مجبورم دیر دیر آپ کنم. البته الان هم چیزی واسه گفتن نیس فقط نوشته های زیر :

لحظه ای تعمق گاه با عمری تجربه برابری می کند.((الیور وندل هلمز))

عظمت واقعی آن نیست گه زمین نخوریم، بلکه در آن است که هر بار پس از افتادن دوباره برخیزیم.((آندره ژید))

اگر موفقیت در اولین قدم نصیب ما می شد، سعی و عمل دیگر معنی نداشت.((موریس متر لینگ))

خوشبختی بر سه ستون استوار است: فراموش کردن گذشته، استفاده از زمان حال و امیدوار بودن به آینده.((ادوارد یونگ))

دیدم هر که دم ز وفا زد به دوستی ***** چون در مقام تجربه آمد، وفا نداشت. ((ادیب طوسی))