نشانی

در دنیایی که حتی کوچکترین چیز های بین ما می تواند تغییر ایجاد کند شادی و محبت فراتر از بدی خواهد بود.

نشانی

در دنیایی که حتی کوچکترین چیز های بین ما می تواند تغییر ایجاد کند شادی و محبت فراتر از بدی خواهد بود.

چند تا عکس از پیک نیک

چند تا عکس از طبیعت گذاشتم امیدوارم خوشتون بیاد. البته قرار بود دیروز آپ کنم اما اینترنت بخاطر انتخابات قطع بود.

طبیعت زیبا

موفق باشید.

امید

یکی بود یکی نبود، چهار شمع به آهستگی می سوختند و در محیط آرامی صدای صحبت آنها به گوش می رسید:

 

شمع اول گفت:

  من صلح و آرامش هستم، اما هیچ کسی نمی تواند شعلهَ مرا روشن نگه دارد. من باور دارم که به زودی می میرم...“ .سپس شعلهَ صلح و آرامش ضعیف شد تا به کلی خاموش شد.

شمع دوم گفت:

 ”من ایمان هستم . برای بیشتر آدم ها  دیگردر زندگی ضروری نیستم،  پس دلیلی وجود ندارد که روشن بمانم...“  .سپس با وزش نسیم ملایمی، ایمان نیز خاموش گشت.

شمع سوم با ناراحتی گفت:

 ”من عشق هستم ولی توانایی آن را ندارم که دیگر روشن بمانم. انسان ها من را در حاشیه زندگی خود قرار داده اند و اهمیت مرا درک نمی کنند. آنها حتی فراموش کرده اند که به نزدیک ترین کسان خود عشق بورزند...“  .طولی نکشید که عشق نیز خاموش شد.

ناگهان...  کودکی وارد اتاق شد و سه شمع خاموش را دید.

”چرا شما خاموش شده اید، شما قاعدتا باید تا آخر روشن بمانید . “

سپس شروع به گریه کرد .

آنگاه شمع چهارم گفت:

نگران نباش تا زمانی که من وجود دارم، ما می توانیم بقیه شمع ها را دوباره روشن کنیم. مـن امـــید    هستم !“

با چشمانی که از اشک و شوق می درخشید ، کودک شمع امید را برداشت و بقیهَ شمع ها را با شمع امید روشن کرد .

 

نور امید هرگزاز زندگیتان خاموش مباد!

 

نمی دونم چرا؟

" ستایش خداوندی را سزاست که به قدرت والا و برتر و با عطا و بخشش نعمتها به پدیده ها نزدیک است .                  

اوست بخشنده تمام نعمتها و دفع کننده تمام بلاها و گرفتاریها ، او را می ستایم در برابر مهربانیها و نعمتهای فراگیرش . به او ایمان می آورم  چون مبداء هستی و آغاز کننده خلقت آشکار است . "

                                                                                                      ( نهج البلاغه)

 


مدتیه کلاس های دانشگاه شروع شده ولی تقریبا خالی از دانشجو ان. وقتی میریم برای درسای تخصصی و آزمایشگاهی اگه تعداد کم باشه استاد درس نمی ده و غیر مستقیم موکول می کنه به بعد از تعطیلات عید.

همیشه ترم های بهمن خیلی کوتاه بوده امسال هم به خاطر هوای سردی که پیش اومد کلاس ها دیرتر شروع شدن. این ترم مجبور شدم به خاطر کارآموزی 16 واحد بگیرم . کارآموزی رو شرکت نفت گرفتم حالا منتظرم ببینم چه روزایی  رو برای من معین می کنن . هر چند واحدی (فراورش) که می خوام کارآموزی رو اونجا بگذرونم استاد خودمون مسئول اون قسمته و تقریبا می شه گفت کارمون راحت تر می شه. 

 


نمی دونم چرا؟ ما همیشه به چیزای اعتقاد داریم اما سعی نمی کنیم به اونها عمل کنیم. همیشه گفتیم 5 تا انگشت مث هم نیستن اما در عمل داریم می گیم مث همن. و یه چیزای رو زیر سوال می بریم......!!؟

 

 

شادی

گاهی در زندگی دلتان به قدری برای کسی تنگ می شود که می خواهید او را از رویاهایتان بیرون بیاورید و در آغوش بگیرید!

وقتی در شادی بسته می شود، در دیگری باز می شود. ولی معمولاً آنقدر به در بسته شده خیره می مانیم که دری که برایمان باز شده را نمی بینیم.

به دنبال ظواهر نرو؛ شاید فریب بخوری.

به دنبال ثروت نرو؛ این هم ماندنی نیست.

به دنبال کسی باش که به لبانت لبخند بنشاند.

چون فقط یک لبخند می تواند شب سیاه را نورانی کند.

کسی را پیدا کن که دلت را بخنداند.

هرچه میخواهی آرزو کن؛

هرجایی که میخواهی برو؛

هر چه که میخواهی باش؛

چون فقط یک بار زندگی می کنی و برای انجام آنچه میخواهی فقط یک شانس داری.

خوب است که آنقدر شادی داشته باشی که دوست داشتنی باشی

آنقدر ورزش کنی که نیرومند باشی

آنقدر غم داشته باشی که انسان باقی بمانی

و آنقدر امید داشته باشی که شادمان باشی.

شاد ترین مردم لزوماً بهترین چیزها را ندارند؛

بلکه از هر چه سر راهشان قرار میگیرد بهترین استفاده را می کنند.

همیشه بهترین آینده بر پایه گذشته ای فراموش شده بنا می شود؛

تا غمها و اشتباهات گذشته را رها نکنی نمیتوانی در زندگی پیشرفت کنی.

وقتی که به دنیا آمدی تو گریه می کردی و اطرافیانت لبخند به لب داشتند.

آن گونه باش که در پایان زندگی تو لبخند بزنی و اطرافیانت گریه کنند.


 

” بسیاری مردم شادی های کوچک را بامید خوشبختی بزرگ از دست می دهند.“

                                                                  (پرل س. باک)