نشانی

در دنیایی که حتی کوچکترین چیز های بین ما می تواند تغییر ایجاد کند شادی و محبت فراتر از بدی خواهد بود.

نشانی

در دنیایی که حتی کوچکترین چیز های بین ما می تواند تغییر ایجاد کند شادی و محبت فراتر از بدی خواهد بود.

ماموریت

چند روز پیش یه ماموریت پیش اومد و ما هم برای کسب تجربه رفتیم سر چاه تجربه ی بسیار جالبی بود هرچند بسیار خسته کننده بود. چاه مورد نظر بدلیل کاهش فشار نیاز به یکسری کارهایی داشت که باعث افزایش فشار و در نتیجه تولید نفت داشت. چاه در یک مکان بسیار دور افتاده و برهوتی حفاری شده بود و هیچ گونه امکاناتی در اون محل وجود نداشت  اونم به این خاطر که چند ماهی از حفاری اون نگذشته بود. شرایط کار بسیار سخت بود . گرمای طاقت فرسای ظهر در خوزستان اونم سر چاه و گرمای دستگاه های در حال کار و همچنین گودال سوختی که در کنار هر چاهی وجود داره تحمل اون رو سختتر می کنه.  بهر حال این شرایط رو  بایستی تحمل کرد از کسایی که اونجا بودن در مورد گرمی هوا پرسیدم که گفتن الان هوا خیلی خوبه شما باید تابستون اینجا بیایید تا شرایط کار در اینجا رو حس کنید !


ما هم با این تفاسیر به این نتیجه رسیدیم که هرچی حقوق به کارمندان و بخصوص مهندسین شرکت نفت و شرکت حفاری می دن حقشونه چون از نزدیک درکشون کردیم . به به ، به به ...!


عکس زیر مرحله نصب تجهیزات بر روی چاه برای همون یکسری کارها هستش:


 


                 wellhead


 


این عکس هم دستگاهی است که 5000 متر لوله ی مخصوص روشه که حدود 4300 متر رو توی چاه کردن چون عمق چاه حدود 4400 هستش و همون یکسری کارها (اسید کاری ، تزریق نیتروژن و...) رو با همین لوله انجام می دن اینو بگم که تقریبا 4 ساعت طول کشید تا این لوله به مخزن برسه :


 


                 field


 


و بالاخره ما عصر همون روز به خونمون!!! به به ، به به ... !!! برگشتیم و همون یکسری کارها بصورت شبانه روزی 3 روز طول کشید.


 


 


 


 

سال جدید

بالاخره تعطیلات هم تمام شد. امروز آخرین روز تعطیلات بود. 2 روز پیش تقریبا اخرین مهمان های نوروزی مون که برادرام بودن رفتن و چند روز دیگه هم برادر دیگه ام که خارج از کشور بود می ره. تعطیلات نوروز خیلی خوبه چون همه دور هم جمع می شن و کلا" دور و ورمون شلوغه.

دوباره فردا تلاش برای درس وکار شروع می شه. امیدوارم امسال هم مث سال گذشته سال خوبی باشه .

فردا اولین روز کارآموزی ام شروع می شه . از روز یکشنبه هم کلاس ای دانشگاه شروع می شن.

امسال باید تلاش بیشتری بکنم. چون ترمای آخر هستش و درسا کلا" تخصصی و مشکل می شن و همچنین آمادگی برای کنکور ارشد که زمستون امساله (اگه وقت بشه) .

                    

 

              

 

 

نوروز

با سلام خدمت تمام دوستانی که در این مدت چند ماهی که از تاسیس این وبلاگ می گذره من رو مورد لطف خودشون قرار دادن.

 امیدورام سال جدید برای همه ی ایرانیان  بخصوص دوستان خوبم سالی پر از شادی  ، امید ، موفقیت و سلامتی باشه .

امیدوارم بتونیم قبل از شروع سال جدید همه ی کینه ها رو از دلامون پاک کنیم و سال جدید رو با دلی و قلبی خالی از کینه وبدی شروع کنیم.

امیدوارم سال جدید سالی بدون خشم و پر از محبت و مهربانی باشه.

 

" وقتی نوروز جشن گرفتن روزی تازه ونو است، پس دیگر چه اصراری است که مدام سعی کنیم بهاری را که از راه می رسد با خاطره بهارهای گذشته و قدیمی معنا کنیم . معنای بهار تازه ، در خودش است. بهار را باید همین الان و همین جا ، بی واسطه و مستقیم حس و تجربه کرد و معنای آن را با تمام وجود دریافت."

 

                    نوروز

 

 

 

                                          نوروز باستانی مبارک