نشانی

در دنیایی که حتی کوچکترین چیز های بین ما می تواند تغییر ایجاد کند شادی و محبت فراتر از بدی خواهد بود.

نشانی

در دنیایی که حتی کوچکترین چیز های بین ما می تواند تغییر ایجاد کند شادی و محبت فراتر از بدی خواهد بود.

تابستون

خوب بالاخره امتحانات ترم تابستون هم دیروز تموم شد. و تقریبا یک زمان 20 روزه برای استراحت برام می مونه . چون از اول مهر روز از نو و روزی از نو.

امسال به خاطر اینکه سال آخر هستم درسا همشون تخصصی می شن و تقریبا مشکل ،  به همین خاطر مجبور شدم ترم تابستون چند واحدی بردارم تا ترم های بعد ساده تر شه.هر چند ترم تابستون اصلا بازدهی نداره به خاطر زمان کمش و حجم زیاد کتاب ها ( که گاهی !!؟ به ناچار!!؟ چند فصلی از کتاب حذف می شه!!؟)، بخصوص اگه واحدهایی که برداشتیم تخصصی باشه ، که من هم مجبور شدم تابستون  درس تخصصی بردارم.

واحد های که برداشتم 3 واحد تخصصی بود و 2 واحد عمومی . و امتحان 5 واحد  دیروز پشت سرهم بود که از  ساعت 11:30 صبح تا 4:30 بعد ازظهر طول کشید.

از دروس عمومی اصلا خوشم نمی یاد و توی فرجه هایی که داشتم بیشتر وقتم رو برا درس عمومی گذاشتم. به نظر من توی دانشگاه نباید دروس عمومی تدریش بشه ویا اینکه اونها رو کلا از واحد های درسی حذف کنن و یا اینکه اختیاری باشن و هرکس دوست داشت بگیره. البته نه اینکه اختیاری باشه ولی بگن حتما باید 7 واحد اختیاری پاس کنید.

مورد دیگه که خیلی دوست دارم توی دانشگاه ها رواج پیدا کنه کارهای پژوهشی و کارهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی است.

یعنی دروس رو فقط به صورت تئوریک نخونیم ( چیزی که توی دانشگاه آزاد اینطوره  و یکی از عوامل اصلی خوندن دروس در شب امتحانه ) و نحوه ی یادگیری موضوعات درسی رو به صورت عملی یاد بگیریم. که توی اغلب دانشگاه های کشور عملی کار کردن رو یا  واگذار می کنن به خود دانشجو که اختیاری انجام بده که اونم انجام نمیده و یا اینکه موکول می کنن به بعد از تحصیل و در زمان آغاز بکار و این مطمئنا زمانی حداقل 1 یا 2 ساله رو از فرد و مکانی که در اونجا کار می کنه خواهد گرفت ، تا به نیروی کاری سودمند با حداقل تجربه کاری تبدیل بشه.