نشانی

در دنیایی که حتی کوچکترین چیز های بین ما می تواند تغییر ایجاد کند شادی و محبت فراتر از بدی خواهد بود.

نشانی

در دنیایی که حتی کوچکترین چیز های بین ما می تواند تغییر ایجاد کند شادی و محبت فراتر از بدی خواهد بود.

هالووین

هالووین یکی از جشنهای سنتی غربیان است که مراسم اون در شب 31 اکتبر(9 آبان ماه) برگزار می‌شه. دراون  شب معمولاً کودکان لباسهای عجیب و غیرمرسوم میپوشند و برای جمع‌آوری نبات و آجیل به در خونه افراد دیگر میرون. جشن هالووین بیشتر در کشورهای امریکا، ایرلند، اسکاتلند و کانادا رواج داره. این جشن رو مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی در سده 19 ام با خودشون به قاره امریکا آوردند.

یکی از نمادهای هالووین یک کدوتنبل توخالییه که به صورت ترسناکی اون رو تزیین می کنن  و با روشن کردن شمع در درون کدوتنبل به آن حالتی ترسناک می دن.

            halloween

جشن هالووین که از دوهزار سال قبل تاکنون در چنین روزی میان غربیان برگزار می‌شه، بیان کننده اعتقاد پیشینیان اونها به جهان آخرت است. آخرین روز ماه اکتبر (نهم آبان ماه) زمان برگزاری یکی از جشن‌های مذهبی در کشورهای اروپایی و آمریکایی است که به نام هالووین (Halloween) یعنی روز همه مقدسین معروف است. بنیانگذاران این جشن قوم سلتی بودند که سال‌ها پیش از میلاد مسیح در ایرلند و شمال فرانسه زندگی می‌کردن.

هالووین در کشورهایی چون ایرلند و اسکاتلند همچنان یکی از روزهای مذهبی و محترم به شمار می‌ره و با برگزاری این جشن کم‌کم به استقبال کریسمس و میلاد حضرت عیسی می‌رون.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

یه چند ماهییه الکتریسیته ی بدنم خیلی خیلی زیاد شده و غیر ممکنه به فلزی دست نزنم و جرقه نزنه.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

یه روز دوستم رو دیده بودم و می خواستم به اون دست بدم همی که می خواستیم دست بدیم یهو هر دوتا مون دستامون عقب کشیدیم  اون گفت چی تو دستت برق گرفتم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نمی دونم عامل ایجاد اون چیه ؟

اما می دونم که:

الکتریسیته ساکن حدود سال 600 قبل از میلاد توسط انسان شناخته شد و آن زمانی بود که تالس دانشمند یونانی برای اولین بار دریافت که  ماده ای به نام الکترون یا همان کهربا در اثر مالش می تواند خرده سنگ ها و اجسام سبک را جذب نماید.

همه اجسام در طبیعت از ذرات ریزی به نام اتم تشکیل یافته اند که دارای یک قسمت مرکزی به نام هسته و تعدادی الکترون است که این الکترونها به دور هسته در حال گردش می باشند.هسته از پروتون و نوترون تشکیل شده است که نوترون ها از نظر الکتریکی بدون بار یا خنثی می باشند.پروتون ها از نظر الکتریکی بار مثبت دارند و در نتیجه هسته بار مثبت دارد.الکترون ها نیز بار منفی دارند.و چون در حالت عادی تعداد الکترون ها و پروتون ها با هم برابر است پس اتم هر ماده در حالت عادی بدون بار می باشد.علت گردش الکترون ها به دور هسته نیز به خاطر وجود همین نیروی الکتریکی بین هسته و الکترون ها است.

هنگامی که یک میله شیشه ای را توسط پارچه ابریشمی مالش دهیم تعدادی الکترون از میله شیشه ای به پارچه منتقل شدهده و در نتیجه میله شیشه ای به علت از دست دادن تعدادی الکترون یا همان بارهای منفی دارای بار مثبت شده و پارچه که الکترون های میله را دریافت کرده دارای بار منفی می شوند.

اجسامی که دارای بار اکتریکی هم نوع هستند یکدیگر را دفع و اجسامی که دارای بار الکتریکی مخالف هستند یکدیگر را جذب می کنند.

 

نظرات 4 + ارسال نظر
ع دوشنبه 7 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:23 ب.ظ http://www.wxyz.blogsky.com

همیشه کار آخرو همون اول بکن...وقت آن آمد که دستی بر زنم ...چند باید بود آخر پای بست

کامبیز پنج‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 06:45 ق.ظ http://kambiz-64.blogsky.com

سلام
ممنون از اینکه سر می زنی و نظر می دی.
می گم بهتر خودت رو به وزارت نیرو معرفی کنی مطمئنن خیلی براشون مفیدی!!!
موفق باشی

ترمه یکشنبه 13 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:46 ق.ظ

به پایان فکر نکن
اندیشیدن به پایان هر چیز,شیرینی حضورش را تلخ می کند
بگذار پایان تو را غافلگیر کند
درست مانند آغاز
سلام خوبید؟
موفق باشید

سلام
مرسی

نیما دوشنبه 14 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 07:29 ب.ظ http://biname.blogsky.com

سلام
اپ نکردی جغله !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد