نشانی

در دنیایی که حتی کوچکترین چیز های بین ما می تواند تغییر ایجاد کند شادی و محبت فراتر از بدی خواهد بود.

نشانی

در دنیایی که حتی کوچکترین چیز های بین ما می تواند تغییر ایجاد کند شادی و محبت فراتر از بدی خواهد بود.

هدیه

نکته ها یی برگرفته از کتاب هدیه اثر دکتر اسپنسر جانسون :

*حتی در شرایط بسیار دشوار ، هنگامی که بر آنچه در لحظه ی اکنون درست است تمرکز کنی، احساس شادی بیشتری خواهی داشت ، و در نتیجه انرژی و اعتماد لازم را برای کنار آمدن با آنچه امروز درست نیست ، به دست می آوری.

*بودن در زمان حال به معنی از خود راندن پریشانی هاست، و توجه کردن به آنچه اکنون مهم است.

 تو با آنچه امروز به آن توجه می کنی ، زمان حال خود را می سازی.

*اگر از گذشته چیزی نیاموخته باشی، مشکل می توانی آن را رها کنی. ولی همین که از آن چیزی آموختی و گذشتی ، زمان حال را بهبود می بخشی.

*آن هنگام که در زمان حال احساس ناراحتی یا شکست می کنی، زمان آن است که از گذشته بیاموزی ، یا برای آینده برنامه ریزی کنی.

*به آنچه در گذشته روی داده است توجه کن. چیزهایی مهم از آن بیاموز. از آنچه آموختی ، برای بهبود بخشیدن زمان ِ حال ، بهره بگیر.

*تو نمی توانی گذشته را تغییر دهی ، ولی می توانی از آن پند بگیری . هنگامی که همان شرایط به وجود می آید، تو می توانی متفاوت عمل کنی تا از زمان ِ حال ِ شادتر و توفیق آمیزتری لذت ببری.

*هیچ کس نمی تواند آینده را پیشگویی کند یا بر آن تسلط یابد. با این همه، برای آنچه می خواهی انجام شود هرچه بیشتر برنامه ریزی کنی ، نگرانی کمتری در زمان حال ، و شناخت بیشتری نسبت به آینده خواهی داشت.

*طرح تصویری از آینده ای شگفت انگیز را امروز آغاز کن. برای کمک به تحقق چنان آینده ای ، نقشه ای واقع بینانه خلق کن. نقشه ات را در زمان حال به اجرا در آور.

*عملکرد تو به هدفت بستگی دارد. وقتی می خواهی خوشحال تر و موفق تر باشی وقت آن است که در زمان ِ حال حضور داشته باشی. وقتی می خواهی زمان ِ حال ِ تو بهتر از گذشته باشد وقت آن است که از گذشته بیاموزی. زمانی که می خواهی آینده ات از حال بهتر باشد وقت آن است که برای آینده برنامه ریزی کنی.

وقتی با هدف زندگی و کار می کنی، و به آنچه اکنون مهم است پاسخ می دهی. برای رهبری ، مدیریت و حمایت، دوست داشتن و دوست بودن توانایی بیشتری خواهی داشت.

*موفقیت یعنی بدل شدن به کسی که شایسته ی زیستن است. و پیش رفتن به سوی هدفهای ارزشمند. هر یک از ما موفقیت بیشتر را به گونه ای برای خودمان تعریف می کنیم.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
کامبیز چهارشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:11 ق.ظ http://kambiz-64.blogsky.com

سلام
حالت خوبه؟ شکر ما که بدک نیستیم
مطلب آموزنده و مفیدی بود.
بزار یه چند جمله هم ما بنویسیم:

به خاطر داشته باشید که آینه اتومبیل برای این نیست که رو به عقب رانندگی کنید٬ باید از گذشته درس بیاموزیم نه این که در گذشته ها زندگی کنیم.

دو روز در هفته است که نسبت به آن هرگز نگران نیستم . دو روز بدون دغدغه و رها از بیم و هراس. یکی از این روزها دیروز است و روز دیگر فردا.

امروز اولین روز بقیه زندگی شماست .

سعدیا دی رفت و فردا همچنان موجود نیست
در میان این و آن فر صت شمار امروز را

موفق باشی

مریم چهارشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:37 ق.ظ http://www.2377.blogfa.com

سلام.خودم می دونستم بابا.من هر روز نشانی را گوش می کنم.مر سی که سر زدی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد